fbpx
Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi2020-12-27T14:32:17+03:00

Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi

Eğitim sonunda Uluslararası Akreditasyona sahip 196 ülkede geçerli sertifika verilmektedir.

Eğitim içeriği ve süresi, American Academy of Cognitive Therapy (ACT)’nin kuramsal eğitim programlarına paralel bir şekilde sunulmaktadır.

Eğitime Başvur

Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi:

Marmara Psikoloji; uzman klinik psikolog doktor ve uzman klinik psikolog kadrosundan oluşan bir ekibin çocuk, aile ve çift alanında hizmet verdiği danışmanlık merkezidir. Kurumumuz, Ruh Sağlığı alanında yetkin ve etik sınırlar içerisinde uzmanlarla birlikte çalışmaktadır. Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi, Ruh Sağlığı uzmanları ve öğrencilerine yönelik eğitim hizmetleri ile değişim ve gelişimi desteklemeyi hedeflemektedir.

Merkezimiz, eğitim faaliyetlerini en son bilimsel çalışmalar ışığında ve etik ilkelere bağlı kalarak gerçekleştirmektedir.

Sayın katılımcılarımız, MARMARA PSİKOLOJİ olarak eğitimlerimizdeki  standardı yükseltmek kapsamında Eğitim ve hizmet kalitesi; ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardında uluslararası tescillenmiş olup aynı zamanda ’’cardcert Management Systems’’ standarda ilişkin genel şartlara uyumluluğundan dolayı cardcert uluslararası akreditasyon tarafından belgelendirilmiştir.

Sertifikalı eğitim programlarımızın sonunda resmi eğitim belgelerimiz ile birlikte vereceğimiz CARDCERT> EUROPASSCARD Elektronik Sertifika ve Akıllı Kimlik Kartı  (cardcert international certificate diploma accreditation card) ile katılımcılarımız tarafımızdan edindikleri tüm eğitim belgelerini ’’ TEK KARTLA TÜM DÜNYADA’’ izlenebilirliğini ’’çevrimiçi (on-line)’’ sağlayarak, cardcert akreditasyon uluslararası belgelendirme kayıtlı Elektronik Sertifika ve Akıllı Kimlik Kartı olarak yanlarında taşıyarak kullanabileceklerdir.

Eğitime Başvur

 Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi Hakkında:

Dünyada şu anda bilimsel olarak kabul edilen en etkili terapi yöntemi, Bilişsel Davranışçı Terapidir. İnsan davranışı ve duygularını inceleyen psikolojik modellerden yararlanılarak geliştirilmiştir. Bilimsel bir zemin üzerine kurulu olup birçok psikiyatrik bozukluk ve geniş bir sorun alanında etkili olduğu kanıtlanmış bir psikoterapi yaklaşımıdır.

  1. Eğitim, Marmara Psikoloji tarafından düzenlenmektedir.
  2. Online Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimi ile katılımcıların Bilişsel Davranışçı Terapi örnekleri üzerinden psikoterapi yapmaya başlayacak seviyeye ulaşması hedeflenmektedir.
  3. Eğitim,6 modül 52 akademik saattir. Eğitimin ilk modülünde psikoterapi nedir, temel ilkeleri nelerdir,  bilişsel ve davranışçı terapiye giriş ve temel ilkeler, bilişsel değerlendirme, formülasyon, bilişsel terapide otomatik düşünceler, ara inançlar ve temel inançlar, uygulamalar gibi temel konular işlenmektedir.
  4. Eğitim içeriği, süresi ve standardı American Academy of Cognitive Therapy (ACT)’nin kuramsal eğitim programlarına paraleldir. ACT’ nin temel hedefi kognitif terapi’ nin uygulama alanını geliştirmek, bu alanda gerekli olan bilgi ve beceriye sahip, nitelikli kognitif terapistler yetiştirmek ve bu terapistleri sertifikalandırmaktır. ACT, nitelikli ve etkili kognitif terapistler yetiştirebilmek amacıyla geliştirilen kıdemli bir sertifikasyon programına sahiptir. Kognitif Terapi Akademisi bu sertifikayı vermeden önce ruh sağlığı alanında başvuran bütün adayların bilgi ve becerilerini değerlendiren ve buna dayanarak Bilişsel- Davranışçı terapistleri sertifikalandıran tek organizasyondur
  5. BDT yaklaşımıyla ele alınacak rahatsızlıklar: (Depresyon, Yaygın Anksiyete, Obsesif Kompülsif Bozukluk, Özgül Fobiler, Uçak Fobisi, Sosyal Anksiyete, Panik Bozukluk ve Agorafobi, Somatoform Bozukluk, Somatizasyon Bozukluk, Konversiyon Bozukluk, Hipokondriazis, TSSB, Şizofreni, Diğer Psikotik Bozuklular ve Bipolar Bozukluk, Sınav Kaygısı
  6. Her modülde yer alan konular, Bilişsel Davranışçı Terapi teknikleri açısından ele alınarak çeşitli Role-Play uygulamaları, Bilişsel Terapi vaka yorumlama örnekleri, konuyla ilgili geçmiş seans ses kayıtları ile desteklenerek, her bozuklukta yapılması gerekenler seans sürecinde katılımcılara aktarılmaktadır
  7. Prof. Dr. Murad Atmaca’nın yıllar içinde hazırladığı yaklaşık 2300 eğitim slaytı katılımcılara ücretsiz verilmektedir. Eğitim materyali kapsamlı bilgi içermekte ve her bir sorunun değerlendirmesinde kullanılabilecek ölçeklerle birlikte tedavi planlama ve yürütme için gerekli formları içermektedir
  8. Eğitimin tamamı Prof. Dr. Murad Atmaca tarafından verilmektedir
  9. Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi, BDT Eğitimi programlarında Prof. Dr. Murad ATMACA ’nın zengin bilgi ve deneyimini katılımcılarla paylaşmaktadır; bağımsız, eleştirel düşünceyi, bilimsel  merakı ve entelektüel yaratıcılığı tetikleyen bir öğrenme ortamı yaratmaya önem vermektedir
  10. Eğitimi tamamlayan katılımcılara eğitim sonunda Uluslararası Acreditasyona sahip 196 ülkede geçerli Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi onaylı “Katılım Belgesi” verilmektedir. Katılımcılar, katılım belgesi ile mesleki yetki sınırlılıkları içerisinde BDT Uygulamaları yapabilirler. Online eğitim belgelerinde “online” ibaresi bulunmamaktadır
  11. Süpervizyon’a katılmak isteğe bağlıdır. Süpervizyon, “grup süpervizyonu” şeklinde gerçekleştirilmektedir. Katılım için iki farklı hastanın/danışanın vaka formülasyonu gerekmektedir. (Eğitim sırasında çokça örnekler verilmektedir.) Katılımcılar, istenilen bilgiler/kayıtlar hazır olduktan sonra eğitim takvimine göre açılacak ilk süpervizyon grubuna katılabilir. Hazırlamak için süre sınırı yoktur. Süpervizyon ücreti katılım dönemine göre değişiklik göstermekte olup, ayrıca belirlenecektir. Süpervizyon sonrası katılımcılar “Uygulayıcı Belgesi” almaya hak kazanır
  12. Verilen belgeler salt bir eğitim belgesi olup, kişinin mesleğinin ilgili kanun ve yönetmeliklerce belirlenen sınırlılıkları dahilinde geçerlidir
  13. Eğitime yedi gün kala yapılan iptallerde eğitim ücreti ya da kapora iade talepleri kabul edilmemektedir. Herhangi bir sebepten ötürü eğitime katılamayan kursiyer bu hakkını başka bir tarihte düzenlenecek olan eğitime katılmak sureti ile saklı tutar
  14. Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi, hiçbir neden belirtmeksizin eğitimi iptal etme hakkını kendinde saklı tutar. Eğitimin iptal edildiği tariten sonra katılımcıların ücretleri iade edilir. İsteğe bağlı olarak akademik takvimdeki ileri eğitimlere de aktarılabilir
  15. Kayıt için ödeme yapmadan önce mutlaka bizden kontenjan bilgisi almanızı öneririz Her bir eğitim için ayrılan toplam kontenjan sayısı eğitim takvimine ve grubuna göre değişiklik göstermektedir.
  16. Eğitime başvuruda, bizlere “kesin kayıt” sayfasında ilettiğiniz bilgiler esas alınır. Katılımcı, “kesin kayıt” sayfasından kendi kaydını kendisi oluşturmalıdır. Eğitime başlayarak beyan ettiğiniz bilgilerin doğruluğunu, internet sitesinde belirtilen şartları taşıdığınızı ve belirtilen koşulları kabul ettiğinizi beyan etmiş bulunursunuz. Katılımcı, bu bilgilerin doğru çıkmaması durumunda belge alamamanın yanı sıra gerekli hukuki yaptırımlar açısından da sorumlu sayıldığını peşinen kabul etmiş bulunmaktadır
  17. Online eğitimler, Zoom-Meeting üzerinden interaktif şekilde gerçekleştirilmektedir. Eğitim; saat 09.30’da başlar, 16.30-17.00 arasında grup dinamiğine göre sona erer.

Eğitime Başvur

Eğitimci:

Prof. Dr. Murad ATMACA

Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı Başkanı Türkiye Psikiyatri Derneği Elazığ Şube Yönetim Kurulu Başkanı ACT Sertifiye Terapist

TPD BDT Eğiticisi

  1971 yılında K. Maraş’ta doğdu.Üniversite öğrenimini Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde 1994’te tamamladı.

1999 yılında psikiyatri uzmanı oldu. 2004 yılında doçent ve 2009 yılında Profesör ünvanını aldı.

Halen Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalında görev yapan Dr. Murad ATMACA, Türkiye Psikiyatri Derneği Elazığ Şube Yönetim Kurulu Başkanlığı da yapmaktadır.

Beck Institute’den aldığı eğitim sonrası “American Academy of Cognitive Therapy” tarafından Bilişsel

Davranışçı Terapist olarak diplomalandırılan ve mezuniyet sonrası Bilişsel Davranışçı Terapi eğitimi veren sınırlı psikiyatri akademisyenlerinden birisidir.

Aynı zamanda Türkiye Psikiyatri Derneği Bilişsel Davranışçı Terapi Eğiticilerindendir.

Prof. Dr. Murad ATMACA, iki yıl Kopenhag’da devam ettiği eğitimi ve eğitimin tüm gereklerini tamamlayarak

dünyada son dönemin en önemli terapi ekollerinden biri olan Metakognitif Terapi konusunda belgelendirmeye yetkili tek kurum olan Metacognitive Institute tarafından Metakognitif Terapist olarak diplomalandırılan Türkiye’deki birkaç kişiden biri olurken; yine Türkiye’de ilk ve dünyadaki toplam 5 psikiyatri profesöründen birisi oldu.

Dünya Sağlık Örgütü ICD-11 “OKB ve İlişkili Bozukluklar” Tanı Ölçütlerini Belirleme Kurulu’nun dünyadan katılan toplam 10 üyesinden birisi olup, çıkacak olan ICD-11 için çalışmalarını tamamlamıştır.

Web of Science (bilimsel çalışmaların yer aldığı veri tabanı) verilerine dayanarak Türk tıbbına ait 2013 Mayıs başına kadar olan 50 yıllık tarama sonucu dünya tıbbında da en kaliteli yayın ölçütü olan ≥72 atıf alan yayınlarda (h indeksine göre dünya literatüründe de en üst düzey yayın kabul edilmesini sağlayan eşik değer) başyazar olarak ikinin üstünde üst düzey makaleye sahip tıp bilim adamlarının değerlendirildiği geniş tıp literatür analizinde Prof. Dr. Murad ATMACA listeye girebilen ve aralarında bir kısmının şu an yaşamını kaybettiği çok değerli bilim adamlarının da yer aldığı 28 kişilik listeye girmeyi başarmıştır.

İngilizce(C1) Fransızca(B2) ve İtalyanca(B2) bilmektedir.

Eğitim Tarihleri:

  1. Modül: 29 Ocak 2021 Cuma
  2. Modül: 30 Ocak 2021 Cumartesi
  3. Modül: 31 Ocak 2021 Pazar
  4. Modül: 05 Şubat 2021 Cuma
  5. Modül: 06 Şubat 2021 Cumartesi
  6. Modül: 07 Şubat 2021 Pazar

Modüller :

MODÜL – 1

1- PSİKOTERAPİ NEDİR?

  • Psikoterapiye Genel Bakış
  • Psikanalitik Kuram
  • Bilişsel Psikoterapi
  • Davranışçı Psikoterapi

2- PSİKOTERAPİ’de TEMEL PRENSİPLER

  • Amaç Belirleme
  • Psikoterapi’de Dinlemek
  • Takip ve Tedavi
  • Etik Kurallar
  • Öğrenme Kuramları

3- BDT’ye GİRİŞ

  • BDT’nin Tarihçesi
  • Düşünsel Duygulanımcı Terapi
  • BDT Nedir?
  • BDT’de Terapötik İlişki

4- BDT’de KLİNİK DEĞERLENDİRME

  • Terapiye Uygunluk
  • Başvuru Çeşitleri
  • Terapi Ortamı
  • Genel Kuramlar
  • Neleri Değerlendiriyoruz?
  • Klinik Değerlendirme Amaçları?
  • Neler Sorgulanır?
  • Görüşme Sırası
  • Psikiyatrik Tanı
  • Değerlendirme Planı
  • Hasta Neleri Merak Eder?
  • Değerlendirme Hataları

5- BDT’de KAVRAMSALLAŞTIRMA VE FORMÜLASYON

  • Olgunun Kavramsallaştırılması
  • Formülasyon Elementleri
  • Vaka Üzerinden Örnek Formülasyon

6- BDT’de PSİKOPATOLOJİ

  • Kognisyonlar
  • Otomatik Düşünceler ve Örnekler
  • Ara İnanç ve Kurallar
  • Bilisel Hatalar

MODÜL – 2

1- BİLİŞSEL TEKNİKLER

  • Bilişsel Teknikler
  • Davranışsal Teknikler
  • Düşünce Kaydı
  • Kanıt İnceleme
  • Alternatif Düşünce
  • Dekatastrofize Etme
  • Bilişsel Çarpıtmalar
  • Davranışsal Deney
  • Çifte Standart Tekniği
  • Dikkat Eğitimi Tekniği
  • Derecelenmiş Düşünce
  • Terimleri Tamamlama
  • Semantik Yöntem
  • Yeniden Affetme
  • Yarar Zarar Analizi
  • Başetme Kartları
  • Timeline

2- SOKRATİK SORGULAMA VE YÖNLENDİRİLMİŞ KEŞİF

  • Soru Tipleri
  • Özetleme

3- DAVRANIŞÇI TEKNİKLER

  • Gevşeme (Relaksasyon) Eğitimi
  • Maruz Bırakma
  • İmgesel Maruz Bırakma
  • Tepki Önleme
  • Aşamalı Etkinlik Planlaması
  • Etkinlik Çizelgesi Yararları
  • Davranış Sözleşmeleri
  • İtici Uyaran Tekniği
  • Patlama Tekniği

4- BDT’de SORUN ÇÖZME TEKNİKLERİ

  • Dayanıklılık
  • Sorun Çözme Tarzları
  • Sorun Çözme Basamakları

5- BDT’de İLK TERAPİ SEANSI

  • Yapılandırma
  • Duygu Durum Kontrolü
  • Önceki Seansla Bağlantı Kurma
  • Gündem Belirleme
  • Sorunun Gözden Geçirilmesi
  • Hastanın Eğitimi
  • Ev Ödevleri
  • Seans Özeti
  • Geribildirim Alınması
  • Örnek Vaka İncelemesi

6- BDT’de İLERLEYEN SEANSLAR

  • Yapılandırma
  • Duygudurum Kontrolü ve Yaşam Olayları
  • Önceki Seansla Bağlantı Kurma
  • Ödev Kontrolü
  • Gündem Belirleme
  • Ev Ödevleri
  • Seans Özeti
  • Geribildirim Alınması
  • Örnek Vaka İncelemesi

MODÜL – 3

1- DEPRESYON NEDİR?

  • Depresif Bozukluk Tipleri
  • Majör Depresif Bozukluk

2- DEPRESYON TEDAVİSİ

  • Depresif Bozuklukta Farmakoterapi

3- DEPRESYONDA BDT

  • BDT’nin Etkinliği
  • BDT Özellikle Hangi Hastalarda?
  • Depresyon BDT’sinin Özellikleri
  • Depresyonda Psikoeğitim
  • Depresyonda BDT Aşamaları
  • Depresyonda Değerlendirme
  • Depresyonda Formülasyon
  • Örnek Vaka
  • Depresyonda Ev Ödevi
  • Depresyonda Tedavi Rasyoneli

4- DEPRESYONDA BİLİŞSEL TEKNİKLER

  • Bilişsel Modele Göre Depresyon
  • Depresyonda Bilişsel Müdahale
  • Depresyonda Otomatik Düşünceler
  • Düşünce Kaydı
  • Düşünce Hatalarını Belirleme
  • Depresyonda BDT’nin Relapsa Etkisi

5- DEPRESYONDA ARA VE TEMEL İNANÇLAR

  • Depresyonda Şemele İle Çalışma
  • Temel İnançlar
  • Ara İnanç ve Temel İnançların Saptanması
  • Ara İnançların Değiştirilmeesi

6- İNTİHARDA BDT

  • İntihar Epidemiyolojisi
  • İntiharın Bilişsel Teorisi
  • İntiharın BDT’si

7- DEPRESYONDA DAVRANIŞÇI TEKNİKLER

  • Bilişsel-Davranışçı Yöntemlerin Ortak Özellikleri
  • Davranışçı Teknikler
  • Kronik Depresyon Vaka Örneği

8- DEPRESYON, BDT VE NÖROGÖRÜNTÜLEME

  • Biraz da Nörobiyoloji

9- YAYGIN ANKSİYETE BOZUKLUĞU

  • YAB Genel Bilgiler
  • Biyolojik Nedenler
  • Tanım
  • Klinik Özellikler
  • Farmakoterapi
  • Bilişsel Temel
  • Endişe

10- YAB’de BDT

  • Tedavi Planı
  • Hedef Müdahaleler
  • Psikoeğitim
  • Endişe Farkındalık Eğitimi
  • YAB Vaka Örneği
  • Belirsizliğe Tahammülsüzlüğü Çalışma
  • Endişenin Yararsızlığını Değerlendirme
  • Sorun Çözme Eğitimi
  • İmajinal Exposure
  • Endişe Zamanı
  • Gevşeme Relaksasyon
  • Derecelenmiş Düşünce 
  • Timeline
  • Dikkat Eğitimi Tekniği
  • Sıkıntı Rahatsızlık Nedir
  • Ölüm Kaygıları

11- YAB, BDT VE NÖROGÖRÜNTÜLEME

  • Biraz da Nörobiyoloji

MODÜL – 4

1- OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK

  • OKB Nedir?
  • Kötü Prognoz Göstergeleri
  • Etiyoloji- Biyolojik Etkenler
  • Etiyoloji- Psikodinamik Etkenler
  • Tanı Kriterleri
  • Kompulsiyonlar
  • Ritüeller
  • Nötralizasyonlar

2- BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR AÇISINDAN OKB

  • Davranışçı Kuramlar
  • Bilişsel Kuram
  • Farmakoterapi

3- OKB’nin BDT’si

  • Tedavinin Ana Hedefleri
  • Tedavi Planı
  • Klinik Değerlendirme
  • Psikoeğitim

4- OKB BDT’sinde BİLİŞSEL TEKNİKLER

  • İstenmeyen Düşünceler Listesi
  • Normal ve Anormal Obsesyonlar
  • Bilişsel Teknikler
  • Uygulamalar
  • OKB’li Vaka Örneği
  • Kanıt İnceleme
  • OKB’li Vaka Örneği
  • Algıya Güvenmeme
  • Uygulamalar

5- OKB BDT’sinde DAVRANIŞÇI TEKNİKLER

  • Davranışçı Kuram-OKB
  • Maruz Bırakma
  • İmgesel Maruz Bırakma
  • İtici Uyaran Tekniği
  • Düşünce Durdurma Tekniği
  • Paradoks Niyetlenme
  • Alışma-Doyum Eğitimi
  • Kaydedilmiş Alışma Eğitimi
  • Davranışçı Deney
  • Örnek Vaka
  • Olgu Sunumu

6- ÖZGÜL FOBİ

  • Özgül Fobi Nedir?
  • Tipleri Neler?
  • Epidemiyoloji
  • Etiyoloji
  • Tanı Kriterleri

7- ÖZGÜL FOBİ’de BDT

  • Bilişsel Davranışçı Model
  • BDT’de Klinik Değerlendirme
  • Davranışçı Teknikler
  • Örnek Uçak Fobisi
  • Nefes Egzersizleri
  • Relaksasyon Egzersizleri
  • Biraz da Nörobiyoloji

MODÜL – 5

1- SOSYAL ANKSİYETE BOZUKLUĞU

  • SAB Nedir?
  • Etiyoloji
  • Faktörleri
  • Klinik Özellikler
  • Teavi

2- SAB’da BDT

  • Tedavi Hedefleri
  • Bilişsel Model
  • Otomatik Düşünce Tespiti
  • Bilişsel Hatalar
  • Yeniden Affetme
  • Ara İnanç ve Kurallar
  • Temel İnançlar
  • Saptamalar
  • İnançların Değişimi
  • Yarar Zarar Analizi
  • Mantıksal İnceleme
  • Davranışçı Teknikler
  • Güvenlik Arayıcı Davranışlar
  • Kaçınma Davranışları
  • Örnek Vaka İncelemesi
  • Maruz Bırakma
  • Uygulamalar
  • Davranış Deneyleri

3- SAB’da SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ

  • Beden Dili
  • Sosyal Beceri Eğitimi

4- SAB’da İLETİŞİM BECERİLERİ EĞİTİMİ

  • İletişim Engelleri
  • Etkin Dinleme
  • Uygulamalar
  • SAB’da Seans
  • Örnek Vaka İncelemesi
  • Biraz da Nörobiyoloji

5- PANİK BOZUKLUK

  • Panik Bozukluk Nedir?
  • Epidemiyoloji
  • Etiyoloji
  • Biraz da Nörobiyoloji
  • Panik atak
  • Tanı Kriterleri
  • Farmakoterapi

6- PANİK BOZUKLUKTA BDT

  • Etki Değeri
  • Tedaviyi Bırakma
  • Kombinasyon Tedavisi
  • Otomatik Düşünceler
  • Bilişsel Kuram
  • BDT Aşamaları
  • Psikoeğitim
  • Son Epizod
  • Düşünce Kaydı
  • Panik Günlüğü
  • Bilişsel Yeniden Yapılanma
  • Karşı Kanıt
  • Bilişsel İçeriğin Dönüştürülmesi
  • Ara İnançlar
  • Uygulamalar
  • Davranış Tespitleri
  • Distraction
  • Uygulamalar
  • Exposure
  • Solunum Egzersizleri
  • Gevşeme Egzersizleri
  • Ters Niyetlenme
  • Davranışsal Deney
  • İpuçları ve Gereklilikler
  • Metakognitif Teknikler
  • Uygulamalar
  • Farmakoterapi Kombinasyonu
  • Örnek Vaka İncelemesi

MODÜL – 6

1- TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞU

  • Travma Sonrası Stres Bozukluğu Nedir?
  • Alt Tipleri
  • Tanı Kriterleri
  • Epidemiyoloji
  • Risk Faktörleri
  • Biraz da Nörobiyoloji

2- TRAVMA SONRASI STRES BOZUKLUĞUNDA BDT

  • Temel Bilişsel Sorun
  • Bilişsel Modeller
  • İstemsiz Algılamalar
  • Yeniden Yaşama Belirtileri
  • Belleğe Yerleştirme Sorunu
  • Değerlendirme
  • Düşünceyi Bastırma
  • İmgeleme
  • Travma Öncesi Yaşama Dönüş
  • Uzamış Exposure
  • Tedavi Protokolü
  • Bilişsel İşleme Terapisi
  • Bilişsel Çarpıtmalara Karşı Teknikler

3- EMDR

  • EMDR Nedir?
  • Ortaya Çıkış Şekli
  • Bilimsel Dayanakları
  • EMDR’nin Rolü
  • Literatür Aşamaları
  • Uygulamalar

4- ŞİZOFRENİ, DİĞER PSİKOTİK BOZUKLUKLAR VE BİPOLAR BOZUKLUKTA BDT

  • Şizofreni Nedir?
  • Diğer Psikotik Bozukluklar
  • Tanı Ölçütleri
  • Bipolar Bozukluk Nedir?
  • Tipleri
  • Tanı Kriterleri
  • SCH ve BB’de BDT
  • Uygulamalar
  • Örnek Vaka İncelemesi
  • Örnek Vaka İncelemesi 2
  • İlaç Uyumu
  • Tedavi Uyumu
  • Uygulamalar 
  • Psikoeğitim
  • Neden BDT?
  • BDT ile Temelde ne Yapılmaktadır?
  • Her Seansta Yapılması Gerekenler
  • Uygulamalar
  • Sanrılara Yönelik Teknikler
  • Örnek Vaka İncelemesi
  • Uygulamalar
  • Varsanılara Yönelik Teknikler

5- SOMATOFORM BOZUKLUK

  • Somatoform Bozukluk Nedir?
  • Tanı Kriterleri
  • Epidemiyoloji
  • Etiyoloji
  • Değerlendirme

6- SOMATİZASYON BOZUKLUĞUNDA BDT

  • Teknikler
  • Uygulamalar

7- KONVERSİYON BOZUKLUĞU NEDİR?

  • Konversiyon Bozukluğu
  • Tanı Kriterleri
  • Etiyoloji

8- KONVERSİYON BOZUKLUĞUNDA BDT

  • Psikoeğitim
  • Tedavi

9- HİPOKONDRİAZİS NEDİR?

  • Hipokondriazis
  • Tanı Kriterleri
  • Klinik Örnekler
  • Düşünce Hataları
  • Temel İlkeler 
  • Temel Yöntemler

Kimler Katılabilir?

Psikiyatrlar

Psikologlar

Psikolojik Danışmanlar

Aile Danışmanları

Psikiyatri Hemşireleri

Bu branşlarda lisans eğitimine devam eden 3 – 4 sınıf öğrencileri

Ruh sağlığı alanındaki lisansüstü öğrenci ve mezunları katılabilir.

Eğitime Başvur

Düzenlemiş Olduğumuz Bilişsel Davranışçı Terapi Eğitimleri

Eğitime Başvur

Prof.Dr.Murad ATMACA

Prof.Dr.Murad ATMACA

1971 yılında K. Maraş’ta doğdu. Üniversite öğrenimini Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde 1994’te tamamladı. 1999 yılında psikiyatri uzmanı oldu.

2004 yılında doçent ve 2009 yılında profesör ünvanını aldı.

Halen Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalında görev yapan Dr. Murad ATMACA, Türkiye Psikiyatri Derneği Elazığ Şube Yönetim Kurulu Başkanlığı da yapmaktadır.

Beck Institute’den aldığı eğitim sonrası “American Academy of Cognitive Therapy” tarafından Bilişsel Davranışçı Terapist olarak diplomalandırılan ve mezuniyet sonrası Bilişsel Davranışçı Terapi eğitimi veren sınırlı psikiyatri akademisyeninden biridir.

Aynı zamanda Türkiye Psikiyatri Derneği Bilişsel Davranışçı Terapi Eğiticilerindendir.

Dünya Sağlık Örgütü ICD-11 “OKB ve İlişkili Bozuklular” Tanı Ölçütlerini Belirleme Kurulu’nun dünyadan katılan toplam 10 üyesinden birisi olup, çıkacak olan ICD-11 için çalışmalarını tamamlamıştır.

Web of Science (bilimsel çalışmaların yer aldığı veri tabanı) verilerine dayanarak Türk tıbbına ait 2013 Mayıs başına kadar olan 50 yıllık tarama sonucu dünya tıbbında da en kaliteli yayın ölçütü olan ≥72 atıf alan yayınlarda (h indeksine göre dünya literatüründe de en üst düzey yayın kabul edilmesini sağlayan eşik değer)  başyazar olarak ikinin üstünde üst düzey makaleye sahip tıp bilim adamlarının değerlendirildiği geniş tıp literatür analizinde Prof. Dr. Murad ATMACA listeye girebilen ve aralarında bir kısmının şu an yaşamını kaybettiği çok değerli bilim adamlarının da yer aldığı 28 kişilik listeye girmeyi başardı.

130’u uluslararası indekslere giren 250’nin üstünde bilimsel makale ve yazısı bulunmaktadır.

Mesleki yaşamında 100 Bin ‘ den fazla ruh sağlığı muayenesi gerçekleştirmiştir.

Evli ve 1 çocuk babasıdır.

İngilizce, Fransızca ve İtalyanca bilmektedir.

Eğitimle İlgili Merak Edilenler

Lisans diploması ve varsa uzmanlık diplomasının önlü arkalı fotokopileri gereklidir.

Eğitim sonunda Uluslararası Akreditasyona sahip 196 ülkede geçerli sertifika verilmektedir.

Eğitim içeriği ve süresi, American Academy of Cognitive Therapy (ACT)’nin kuramsal eğitim programlarına paralel bir şekilde sunulmaktadır.

Eğitimlerimiz Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezinde yapılmaktadır.

Eğitim hakkında bilgi almak için 0530118 8334 numaradan ulaşabilirsiniz.

*Ödeme dekontunuzu  0530 118 8334 numaralı telefona bilgi verebilirsiniz.

*Eğitime 7 gün kala yapılan iptallerde eğitim ücreti yada kapora iade talepleri kabul edilmemektedir.

*Herhangi bir sebepten ötürü, eğitime katılamayan kişiler eğitim hakkını başka bir tarihte düzenlenecek olan eğitime katılarak kullanabilir.

*Eğitim yeri ve saatiyle ilgili hatırlatmalar 2 gün öncesinden yapılacaktır.

*5 kişi ve üzeri gruplara %10 luk indirim verilmektedir.

Marmara Psikoloji Danışmanlık Merkezi olarak kurumumuza gelen her bir kursiyer bizim için çok değerlidir ve onların haklarını gözetmeye özen gösteririz. Kursiyerlerimizin akıllarında olan eğitim içeriğinde ki zenginlik, eğitimi veren kişinin alanında çalışmaları, yetkinliği ve verilen sertifikanın geçerliliği konusundaki sorulara önem vermekteyiz çünkü kurum olarak gelen meslektaşlarımızın ve meslektaş adaylarımızın kaygılarını göz önüne alarak etik çerçeveye bağlı ilerlemekteyiz. Kursiyerler eğitim aldıklarında konuya hakim olması, akıllarındaki sorulara cevap bulacağı yetkin bir hocadan her sorusunun cevabını alması en temel amacımızdır.

Kursiyerler kurumumuzda aldıkları eğitimlerden sonra profesyonel alanda uygulayabilmeleri için sertifikanın geçerliliği oldukça önemlidir. Gelen kursiyerler bununla ilgili bir problem yaşamaması adına güvenilirliği sağlamlaştırmak için kurumumuzda üniversite onaylı sertifika verilmektedir. Bunun sonucunda kurumumuzda eğitimini tamamlamış kursiyerler rahatlıkla kendi T.C. Kimlik numaralarından sertifikalarını sorgulayabilirler.

Go to Top