Çocuk Resimleri Yorumlama Eğitimi
EĞİTİMİN AMACI:
Bu eğitimin amacı, çocuğun gelişiminin çok yönlü olarak değerlendirilmesinde çizdiği resimlerin önemine dikkat çekmektir. Bu süreçte; çocuğun çizdiklerinin, kullandığı renklerin ve anlattıklarının uzmanlar için ne anlama geldiğini ve uzmanın dikkat etmesi gereken noktalar paylaşılacaktır.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ:
- Çocuk ve resim ilişkisi
- Çocuğun çizgisel gelişimi
- Yaş gruplarına göre çizgilerin gelişimi
- Resim çizimlerinde renkler
- Resim yapma sürecinde uzmanın rolü ve çocukla iletişim
- Çocuk resimlerinin duygusal içeriği
- Örnek vakalar ve resimler (Aile resimleri neden önemlidir vb.)
- Çocuk resimleri ve etik
- Uygulamalar
TOPLAM EĞİTİM SAAT : 8
Öğretim Görevlisi Gülçin KARADENİZ
Öğrenim Bilgisi
MALTEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Doktora (2010) | Tez adı: Genç yetişkin erkeklerin algıladıkları baba tutumları ile bireyleşme süreci arasındaki ilişkide psikolojik sağlamlığın düzenleyici rolü
Tez Danışmanı:(HACER NERMİN ÇELEN) |
Yüksek Lisans (2002-2005) | Tez adı: İlköğretim Beşinci Sınıfa Devam Eden Öğrencilerin Beşinci Boyut İlkelerine Bağlı Aldıkları Eğitimin Zekâ ve Yaratıcı Düşünce Gelişimine Etkileri (2005)
Tez Danışmanı:(MÜCELLA ULUĞ) |
Görevler
Öğretim Görevlisi (2007) | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ |
Araştırma Görevlisi (2005-2007) | MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ/PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ |
Projelerde Yaptığı Görevler:
- Okul Öncesi Eğitimde Çocuk, Avrupa Birliği, Uzman, 2012-2013 (ULUSLARARASI)
- Fener Balat Rehabilitasyon Projesi, Avrupa Birliği, Danışman, 2002-2011 (ULUSLARARASI)
İdari Görevler
MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/MESLEK YÜKSEKOKULU Program Başkanı (2007-2008)
Ödüller
- En İyi Çocuk Öykü Kitabı, Özel Irmak Okulları, 2004