OYUN TERAPİSİ EĞİTİMİ
Amaç:
Çocukların konuşma dili oyundur, bu dili anlayabildiğimiz de çocukların duygusal dünyasına girebilir ve sorunlarına yardımcı olabiliriz. Çocuğun terapide oyun oynaması, bir yetişkinin terapi sırasında problemlerini konuşarak dışa vurmasına benzeyen bir süreçtir. Bu süreçte çocuklara duygusal sorunları ifade edebilmeleri için değişik türde birçok oyuncak sunulur. Çocuklara oyun terapi odasında kendilerini oyunlar yolu ile ifade edebilmeleri için fırsat yaratılır.
Eğitimin İçeriği:
- Oyun Nedir?
- Çocuk İçin Oyunun Önemi ve Yeri
- Çocukta Oyunun Gelişim Aşamaları
- Oyun Terapisi Nedir?
- Oyun Odası Nasıl Hazırlanmalıdır?
- Oyuncak Seçimi Nasıl Yapılır?
- Farklı Oyun Terapisi Yaklaşımları
- Oyuncakların Psikolojik Anlamları
Oyun terapisi teknikleri:
1.Freudyen Oyun Terapisi
2.Carl Rogers Oyun Terapisi
3.Adlerian Oyun Terapisi
4.Yönlendirilmemiş Oyun Terapisi
5.Yönlendirilmiş Oyun Terapisi
6.Çocuk Merkezli Oyun Terapisi
- Filial Terapi
8.Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi
- Montessorie Oyun Terapisi
- Role Playing
Düzenlemiş Olduğumuz Oyun Terapisi Eğitimleri
Yrd. Doç. Dr. Öğretim Görevlisi Gizem AKCAN
2006 yılında Kocaeli Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra üniversite eğitimimi 2011 yılında ODTÜ Psikoloji Bölümünde Şeref Öğrencisi olarak tamamladım. Üniversite giriş sınavında aldığım derece nedeniyle lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimim boyunca TUBİTAK Üstün Başarı Bursu aldım. Üniversite eğitimim sırasında ODTÜ İşletme Bölümü’nde Girişimcilik programında yan dalımı tamamladım. Lisans eğitimim sırasında Hollanda Groningen University’de Psikoloji Bölümü’nde 6 ay süreyle Erasmus programına katıldım. Üniversite eğitimi süresince İstanbul Pandost Derneği’nin düzenlediği Obsesif Kompulsif Bozukluk, Panik Bozukluk ve Depresyon konularında eğitim ve workshoplara katıldım. ODTÜ İlkokul Çocuklarına Yardım Derneği’nde aktif olarak görev aldım. Lisans eğitimim devam ederken, Performans Kaygısının Sporcuların Başarısı Üzerindeki Etkisi, Liderliğin Olumlu ve Olumsuz Yanları, Mükemmelliyetçilik ve Kendi Kendini Kontrolün Bağışıklık Sistemi Üzerine Etkisi konulu proje çalışmaları ve sunumları yaptı. Daha sonra İstanbul Arel Üniversitesi Psikoloji Tezli Yüksek Lisans programından 2013 yılında mezun oldum. Bitirme tezimi “Mutlak Gerçek İhtiyacı Konusunda Ölçek Geliştirme Çalışması” konusunda yaptım.
Yüksek Lisans eğitimim süresince Aile ve Çift Terapisi, Oyun Terapisi ve Lisrell Yapısal Eşitlik Modellemesi eğitimleri ve süpervizyonları aldım.
Yüksek Lisans eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra İstanbul Arel Üniversitesi Klinik Psikoloji Doktora Programını 2017 yılında bitirdim. Klinik Psikoloji Doktora tezimi “Erkek Eşcinsellerde Erkek Eşcinsellerde Benlik Kavramının Netliği ve Mutlak Gerçek İhtiyacı Değişkenleri ile Problem Çözme ve Stres Belirtileri Değişkenleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” konusunda yaptım. Ulusal ve uluslararası indeksli dergilerde yayınlanan Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılmış makalelerim, yurt içi ve yurt dışı kongrelerde sunulan poster ve sözlü bildirilerim, panellerim bulunmaktadır.
Aynı zamanda Dr. Emel Stroop’un yanında asistan, Esra Erol Umut Evleri Projesi’nde gönüllü psikolog ve İstanbul Arel Üniversitesi Psikoloji Bölümü ve Haliç Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak çalıştım. Halen Bartın Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde Dr. Öğr. Üyesi olarak çalışmaktayım. Ayrıca, Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı Başkanı, Psikoloji Bölüm Başkan Yardımcısı ve Bartın Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktayım. Uzun yıllar Prof.Dr. İlkay Kasatura Psikoterapi Merkezi, New Life Danışmanlık ve Psikolium Danışmanlık ve Koçluk Merkezi’nde terapist olarak çalıştım.